عضو هیات مدیره انجمن شرکتهای اینترنتی عدم تعادل در عرضه و تقاضای اینترنت را عاملی برای کم فروشی دانست.
طالب شرفی در گفتوگو با خبرنگار فنآوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،اظهار کرد: کم فروشی اینترنت به حالتی از فروش میگویند که یک شرکت اینترنتی بیش از ظرفیت در دسترس را به متقاضیان بفروشد، فروش 30 درصد اضافه بر ظرفیت تا حدی پاسخگو است اما بیشتر از آن کمفروشی به حساب میآید.
وی ادامه داد: راه حل کاهش کمفروشی این است که عرضه و تقاضا براساس استانداردهای اصولی باشد و این استانداردها را شرکتهای خصوصی و مخابرات رعایت کنند.
شرفی از راهاندازی شبکه ملی به عنوان راهی برای صرفهجویی اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: گردش اطلاعات محتوای درون کشور در داخل یا شبکه ملی اطلاعات موضوعی است که با راهاندازی آن مشکلات امنیتی برطرف خواهد شد.
عضو هیات مدیره انجمن شرکتهای اینترنتی با اشاره به نفوذ کاربرد اینترنت در زندگی اکثریت مردم جامعه اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ اینترنت در حال گسترش است، رفع محدودیتهای حجمی و سرعتی برای کاربران بسیار مطلوب است؛ برای انجام امور روزمره به صورت آنلاین به رفع محدودیتهای حجمی نیاز است و این موضوع در زمینه امنیت مشکلی به وجود نخواهد آورد.